سفارش تبلیغ
صبا ویژن
|| مدیریت || شناسنامه || پست الکترونیــک ||  RSS  ||
گفتگو شایا تجلی با خبرگزاری شبستان

 

 

  بهره گیری از زبان هنر برای ترویج مفاهیم عاشورایی//انتشار آلبوم " آقانیا " ا

خبرگزاری شبستان:مدیر فرهنگی انتشارات شجره طیبه با تاکید بر استفاده از زبان هنر برای ترویج مفاهیم عاشورایی، از انتشار آلبوم عاشورایی "آقا نیا" با بهره گیری از ملودی و اشعار حماسی، عرفانی و عاشورایی خبر داد.

 

شایا تجلی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اعلام این خبر اظهار داشت: آلبوم عاشورایی "آقا نیا" با صدای محسن کیان، بیانی تصویری دارد که متناسب با فضای محرم و ارزش ها و درس های عاشورایی تنظیم شده است.

وی بیان داشت: در این آلبوم سعی کردیم از اشعار و ترانه هایی استفاده کنیم که محتوای آن علاوه بر جنبه های ماتمی(مرثیه ای) و مناقبی، به جنبه های حماسی و آموزه های عاشورایی نیز اشاره داشته باشد.

استفاده از زبان هنر برای ترویج مفاهیم عاشورایی
تجلی با اشاره به این که بزرگان ما در گذشته، گاهی برای القای یک ارزش به جامعه، به جای استفاده از کلام و تذکر مستقیم از امثال و حکم استفاده می کردند و این روش تاثیر گذاری بالایی داشت، خاطرنشان کرد: ما نیز سعی کردیم با بهره گیری از زبان هنری شعر و موسیقی، برخی از مفاهیم و ارزش های عاشورایی را برای جامعه بازگو کرده و این فرهنگ غنی را ترویج دهیم.

مدیر فرهنگی انتشارات نسیم کوثر عنوان داشت: در آلبوم آقا نیا به برخی از موضوعاتی که خود حضرت سیدالشهداء(ع) به آن ها توجه داشتند، نگاه ویژه ای داشتیم و سعی کردیم در شعرها به مباحث دینی، عرفانی، علمی و اخلاقی و ویژگی های ائمه معصومینی که در کربلا حضور داشتند بپردازیم.

تجلی با بیان این که امام حسین (ع) تنها پیشوای شیعیان نبوده و شخصیتی جهانی است، تصریح کرد: در ترانه اقلیت این آلبوم، اقلیت های دینی محترم که به مجالس عزاداری امام حسین(ع) می آیند مورد تکریم واقع شده اند.

"آقا نیا" پیامی است که از رفتار ما برداشت می شود
وی با اشاره به نام گذاری این آلبوم، ابراز داشت: "آقا نیا" یک دعا، درخواست یا یک جمله امری نیست، آقا نیا در واقع پیامی است که می توان از رفتار ما برداشت کرد، آقا نیا در واقع این مفهوم را تداعی می کند که بیشتر از ما خود حضرت صاحب الامر(عج) منتظر ظهور هستند.

پژوهشگر علوم دینی افزود: با نام گذاری این آلبوم با عنوان آقا نیا سعی داشتیم این هشدار را به مخاطب بدهیم که برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) کاری نکرده ایم و باید نسبت به ارزش های دینی دغدغه بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان این که در این آلبوم از ملودی های خاص استفاده و به مسائل روز عزاداری توجه شده است، اظهار داشت: ترانه "ما همه مختاریم" به این موضوع توجه دارد که همه ما باید به وظیفه خود در مورد خون خواهی امام حسین(ع) توجه داشته باشیم، ترانه "محرم" نیز به این مسئله توجه دارد که هیات امام حسین(ع) هم مانند خود ایشان کشتی نجات است و برای ورود به آن هیچ غربالی وجود ندارد.

تجلی بیان داشت: در شعر "ابتدای کربلا" دکتر علیرضا قزوه به نکته ای اشاره دارند که از نظر علمی و تاریخی هم ثابت شده است، وی در این شعر ابتدای عاشورا و در واقع هرگونه خصومت با آل الله را مرتبط با جریان غدیر و ولایت می داند.

محقق و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان با بیان این که در این آلبوم چند تن از شعرای بسیار خوب و مطرح کشور با ما همکاری داشته اند، گفت: مجموعه شعرای این آلبوم به اتفاق سعی کردند اشعاری انتخاب شود که در آن مبالغه یا مطالب بیش از حد احساساتی در مورد اهل بیت(ع) وجود نداشته باشد.

تجلی خاطرنشان کرد: این آلبوم شامل 10 قطعه با عناوین "آقا نیا"، "ابتدای کربلا"، "ماه بنی آدم"، "وداع آخر"، "محراب خون"، "سرفرازی"، "محرم"، "برکت"، "اقلیت" و "ما همه مختاریم" است که علیرضا قزوه، محمد سهرابی، سید محمد جواد شرافت، مجید تال و شایا تجلی سرودن اشعار و ترانه‌های آن را به عهده داشتند.

مدیر فرهنگی انتشارات شجره طیبه افزود: در این آلبوم بیشتر قطعات به صورت آگوستیک سازبندی تنظیم شده و ساختن ملودی و تنظیم آثار نیز توسط امیر قدیانی، مرتضی شفیع، محسن کیان، حامد جهانبخش،زنده یاد پارسا احتشامی و حامد حسینی انجام شده است.

دانلود رایگان آلبوم آقا نیا در فضای مجازی
تجلی با اشاره به این که آقا نیا در ابتدا با تیراژ 5 هزار نسخه منتشر و راهی بازار شد، ابراز داشت: با توجه استقبال قابل توجهی که از این البوم انجام گرفت، به منظور اشاعه فرهنگ حسینی قطعات آن را برای دانلود در فضای مجازی به صورت رایگان در اختیار کاربران اینترنتی قرار دادیم.

این شاعر و ترانه سرای کشور یادآور شد: آلبوم دیگری نیز با همکاری شعرای مطرح و ارزشی کشور و با موضوع محرم و دفاع از فرهنگ تشیّع در دست انتشار است که به زودی روانه بازار خواهد شد.

تجلی در پایان با اشاره به این که محسن کیان تهیه کنندگی این آلبوم را به عهده داشت، تصریح کرد: بهره گیری از قوای احساسی و خلاقیت وی در اجرا نیز قابل تقدیر است.

 پایان پیام/

دانلود آلبوم به صورت کامل 128     دانلود آلبوم به صورت یکجا

دانلود آلبوم به صورت کامل 320     دانلود آلبوم به صورت یکجا

لینک دانلود آهنگ ها 128

01 Agha Naya (128).mp3
02 Ebtedaye Karbala (128).mp3
03 Mah e Bani Adam (128).mp3
04 Veda e Akhar (128).mp3
05 Mehrab e Khoon (128).mp3
06 Sarfarazi (128).mp3
07 Moharram (128).mp3
08 Barkat (128).mp3
09 Aghalliat (128).mp3
10 Ma Hameh Mokhtarim (128).mp3

 


لینک دانلود آهنگ ها 320

 

01 Agha Naya.mp3
02 Ebtedaye Karbala.mp3
03 Mah e Bani Adam.mp3
04 Veda e Akhar.mp3
05 Mehrab e Khoon.mp3
06 Sarfarazi.mp3
07 Moharram.mp3
08 Barkat.mp3
09 Aghalliat.mp3
10 Ma Hameh Mokhtarim.mp3



شایا تجلی :: چهارشنبه 92/9/6 ساعت 2:13 عصر داغ کن - کلوب دات کام

نوشته های دیگران ()

به نام خدای صلح و ترانه
گفتگو شایا تجلی با خبرگزاری شبستان - رهاتر از پرنده
شایا تجلی _ ترانه سُرا
اوْل / فروردین / 1356
ساعت هشت و ده دقیقه ی صبح
اکنون نزدیک به { 300 - سیصد }
ترانه ی به حنجره سپرده دارد
(در داخل و خارج از ایران)
{20- بیست } عنوان کتاب چاپ شده
با نام های زیر محصول فعالیت ِ
سال های شاعرانه ی اوست
ادامه ی مطلب
لوگوی وبلاگ

گفتگو شایا تجلی با خبرگزاری شبستان - رهاتر از پرنده

آمارهای بازدید وبلاگ
مجوع بازدیدها: 612033 بازدید

امروز: 50 بازدید

دیروز: 5 بازدید

پیوندهای روزانه
شایا تجلی در فیسبوک [42]
شایا تجلی ترانه سُرا [3616]
سایت رسمی شایا تجلی [1669]
کلوب شایا تجلی [1157]
[آرشیو(4)]


مطالب بایگانی شده


شایا تجلی ترانه سُرا
پاییز 83
زمستان 83 حادثه ی بم
زمستان 83
بهار و تابستان 84
زمستان 84
دختر ماه فروردین 85
دخترماه اردیبهشت 85
دختر ماه خرداد 85
دختر ماه تیر 85
دختر ماه مرداد 85
دختر ماه شهریور 85
دختر ماه مهر 85
دختر ماه آبان 85
دختر ماه دی
سالروز تولد خواهرم مینوی عزیز
محرم ماه قشنگ عاشقی
آلبوم ماندگار ناصر عبداللهی
دختر ماه بهمن
دختر ماه اسفند
شهرام جزایری
مناسبت ها
تسلیت ها
نوشته های دختری که عاشقم شده
پست تولدم
فاطمه (‏ص) ، روز زن ، مادر ،‏
ترانه 2
تیر 88
مرداد 88
90
فروردین 91
91
بهار 92
تابستان 92
پاییز 92

ترانه ی وبلاگ

اشتراک در خبرنامه

 


Search